Categorii
Interviuri Nr. 7 / Ianuarie - Februarie 2009

Mihai Ivănescu – Stăpânul diamantelor

DIRECTORUL GENERAL AL M CAR TRADING, DISTRIBUITOR PENTRU MITSUBISHI MOTORS ÎN ROMÂNIA – PARTE A GRUPULUI ŢIRIAC -, ESTE OMUL CARE GESTIONEAZĂ EVOLUŢIA MĂRCII ÎN ŢARA NOATRĂ. LOGO-UL BRANDULUI JAPONEZ – TREI DIAMANTE UNITE ÎN PUNCTUL CENTRAL

DIRECTORUL GENERAL AL M CAR TRADING, DISTRIBUITOR PENTRU MITSUBISHI MOTORS ÎN ROMÂNIA – PARTE A GRUPULUI ŢIRIAC -, ESTE OMUL CARE GESTIONEAZĂ EVOLUŢIA MĂRCII ÎN ŢARA NOATRĂ. LOGO-UL BRANDULUI JAPONEZ – TREI DIAMANTE UNITE ÎN PUNCTUL CENTRAL

ÎN CE ÎMPREJURARE S-A PRODUS ÎNTÂLNIREA DUMNEAVOASTRĂ CU MITSUBISHI MOTORS?

Lucrez pentru Grupul Ţiriac de la 1 decembrie 1992. Timp de 10 ani am lucrat pentru compania Autorom, distribuitorul exclusiv pentru România al produselor Mercedes Benz. În cadrul grupului, evident că au apărut de-a lungul timpului oportunităţi de dezvoltare, în special, pe segmentul auto. Dintre propunerile care mi s-au făcut, de preluare a unui nou brand în cadrul grupului Ţiriac, eu am ales Mitsubishi, pentru că mi se părea că îmi dă şansa de a arăta tot ce am învăţat de-a lungul a 8-9 ani de zile şi tot ceea ce am învăţat direct din piaţa românească.

CARE AU FOST ETAPELE CELE MAI IMPORTANTE PE CARE LE-AŢI TRAVERSAT LA MITSUBISHI MOTORS?

Sigur ca ele au fost legate de succesiunea temporală a implementă rii modelului Mitsubishi în România. În primul şi în primul rând a fost momentul în care am reuşit să-i convigem pe cei de la Mitsubishi Motors Europe, pentru că Mitsubishi Company lucrează prin entităţi regionale. Această entitate regională de care ţinem şi noi se numeşte Mitsubishi Motors Europe. A durat circa un an şi jumătate până am primit răspunsul pozitiv, până au decis să lucreze cu noi. Un alt moment foarte important a fost perioada în care noi am reuşit, într-un timp foarte scurt, să deschidem o reţea de dealeri, puternică şi performantă. Vizita preşedintelui Osamu Masuko în România a constituit, de asemenea, un moment extrem de important. Ne-am numărat printre foarte puţinele ţări vizitate de preşedintele Mitsubishi Motors Company, cel care conduce efectiv destinele brandului la nivel mondial.

CARE CREDEŢI CĂ VA FI IMPACTUL CRIZEI ASUPRA MITSUBISHI MOTORS?

Sigur, criza este generală, şi ea ne afectează şi pe noi. Mitsubishi este, însă, un brand puternic, nu a făcut greşeli comparabile cu cei la care criza este şi mai acută. Această criză a atins fiecare brand, fiecare producător auto, dar efectele sale, ca şi modul cum a interacţionat cu fiecare producător, a ţinut cont de modul în care era constituită şi construită afacerea de-a lungul timpului. Am fost atinşi, din punctul de vedere al vânzărilor, în special după luna iulie când a existat un trend descendent, cu rezultate mult sub aşteptări în noiembrie şi decembrie. Chiar şi în aceste condiţii, noi vindem sau am vândut mai mult în 2008, raportat la 2007, cu circa 18 procente. Ceea ce este absolut remarcabil.

VĂ CONFERĂ UN AVANTAJ FAPTUL CĂ APARŢINEŢI GRUPULUI ŢIRIAC AUTO?

Avantajul este că ştim să folosim anumite sinergii ale grupului, şi, de asemenea, să folosim eficient oportunităţile date de finanţ area proprie, respectiv două societăţi de leasing… Dar grupul te poate ajuta numai până la un punct, mai departe e treaba fiecăruia. Fiecare conduce afacerea aşa cum se pricepe şi cum crede de cuviinţă la un moment dat. Dacă te clatini, probabil că cineva iţi oferă un reazem, dar nu o să te ţină nimeni de mână să treci strada.

CUM CREDEŢI CĂ VA ARĂTA ANUL 2009?

Evident, va fi un an mai prost în prima perioadă, care înseamnă, după mine, primele patru-cinci luni. Nu trebuie să uităm că totul este sub semnul incertitudinii. Măsurile de stopare a deprecierii monedei naţionale probabil că vor fi de altă natură decât au fost până acum. Finanţările ar trebui puse pe alte baze.

Nu poate exista un sistem eonomic în care finanţările să nu funcţioneze, iar astăzi, cu tot respectul, ele sunt blocate. Şi cel mai important, trebuie să înceteze acest atac al mass media, care nu face decât să crească starea de tensiune în marea masă a populaţiei.

CARE AR FI PORTRETUL-ROBOT AL CLIENTULUI MITSUBISHI?

Clientul Mitsubishi este un client informat, în primul rând. El studiază maşina în complexitatea ei, studiază istoricul maşinii, studiază notele care sunt acordate pe plan european şi mondial, după caz. Este un client care foloseşte Internetul in mod frecvent şi este un client împătimit de istoria Mitsubishi, care îşi găseşte argument pentru a cumpăra maşina. De asemenea, el iubeşte spiritul independent, pentru că mare parte din gama Mitsubishi se adresează pasionaţilor de 4×4. Apreciază calitatea serviceului, şi ceea ce în Occident se numeşte value for money, adică dacă ai plătit 100 de lei ţi-ai luat maşină de 110 lei. Clientul nostru este unul mediu spre plus.

ROMÂNIA A CUNOSCUT ÎN ULTIMA VREME, DIN CE ÎN CE MAI MULT, FENOMENUL ACŢIUNILOR CARITABILE. DUMNEAVOASTRĂ AŢI FOST SAU SUNTEŢI IMPLICAT ÎN VREUN PROIECT DE ACEST GEN?

Noi avem o implicare constantă în astfel de acţiuni, sponsoriză m împreună cu Grupul Ţiriac, casa de copii de la Braşov este şi un motiv de mândrie şi, în acelaşi timp, de simţ al datoriei de cetăţean împlinită. Ştim că ajutoarele acestea sunt aduse acolo sub un control foarte strict şi putem vedea că nu se disipă, aşa cum se întâmplă în alte părţi, iar cei peste 130 de copii sunt îngrijiţi în condiţii foarte bune. Ai, astfel, sentimentul unui lucru bine făcut. Am avut acţiuni de întrajutorare în perioada sărbătorilor, şi – dacă mă refer strict la anul 2008 – în perioada inundaţiilor din nordul şi din centrul Moldovei. Am mai avut, de asemena, intervenţii şi în anii trecuţi, tot la nivel de implicare în perioada inundaţiilor, şi tot în zona Moldovei. Şi evident, atunci când putem să sprijinim o cauză nobilă, intervenim şi – dacă posibilităţile financiare ale firmei o permit – ne implicăm. Deşi nu sunt acţiuni majore, ele nu lipsesc, fiind punctuale.

Un răspuns la “Mihai Ivănescu – Stăpânul diamantelor”

MITSUBISHI?!Foarte bune masini….am 3 masini..un Colt,un L200,si un Pajero….daca am putea vorbi!!!!?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *