Categorii
Nr. 9 / Mai - Iunie 2009

Caritate online

ACŢIUNI DE CARITATE AU LOC APROAPE ZILNIC. NU DE ANVERGURĂ, NU BALURI SAU LICITAŢII, CI PUR ŞI SIMPLU, DONAŢII SAU PROIECTE DE VOLUNTARIAT.

ACŢIUNI DE CARITATE AU LOC APROAPE ZILNIC. NU DE ANVERGURĂ, NU BALURI SAU LICITAŢII, CI PUR ŞI SIMPLU, DONAŢII SAU PROIECTE DE VOLUNTARIAT.

Un astfel de demers este primul magazin online caritabil din România. O parte din valoarea încasărilor obţinute din vânzarea produselor magazinului virtual este donată unor ONG-uri active în domeniile mediu, artă şi cultură, sănătatate, protecţia animalelor sau minorităţi.

Magazinul virtual numără peste 250 de produse, de la cărţi, bijuterii, încălţăminte sau tablouri, până la jucării sau produse hand-made. Cumpărătorul îşi poate alege un anumit ONG pe care vrea să-l sprijine. Fiecare produs personalizat „Charitygift.ro” înseamnă o donaţie de 10% din valoarea produsului către ONG-ul ales de cumpărător.

TRANSPARENŢĂ TOTALĂ

Şi pentru că administratorii doresc să demonstreze că banii se duc acolo unde trebuie, au publicat pe site un raport al primelor luni de activitate. Prin acest document se certifică vânzările şi donaţiile efectuate prin intermediul proiectului, pentru ca atât furnizorii, cât şi clienţii, donatorii şi voluntarii să poată verifica respectarea angajamentelor. Raportul conţine informaţii despre valoarea totală a produselor vândute şi procentele donate, rezultate în urma vânzării, altfel spus, plăţile efectuate de către CharityGift către fiecare cauză susţinută şi către furnizori.

De exemplu, totalul vânzărilor din luna februarie s-a ridicat la peste 5.400 lei, din care au fost donaţi 1025,91 lei către 17 fundaţ ii. Donaţiile provin din comenzi ale unor companii, dar şi ale persoanelor fizice. Cel mai bine s-au vândut accesorii, obiecte fabricate în ateliere lucrative, cadouri pentru copii şi genţi. Comanda se achită curierului la livrare, iar suma încasată este transferată de firma de curierat în contul Asociaţiei. În doar câteva luni siteul a înregistrat 30.000 de vizitatori din peste 60 de ţări.

BRAŞOVUL DĂ TONUL LA BAL

Chiar şi în perioada de criză actuală, Clubul Rotary Braşov rămâne consecvent planurilor sale şi acţiunilor sociale şi con tinuă seria evenimentelor anuale de caritate. Gala de anul acesta îşi propune să colecteze fonduri pentru reamenajarea şi dotarea cu echipamente performante a secţiei de Terapie Intensivă – Medical a Spitalului de Pediatrie din Braşov.

La acest eveniment Rotary Club contează, la fel ca în fiecare an, pe prezenţa a 200 de invitaţi, personalităţi din diferite domenii, membri reprezentativi ai comunităţii braşovene care susţin cauza. Gazda evenimentului va fi Oana Cuzino, medic şi vedetă TV. Se va organiza o licitaţie la care vor fi vândute obiecte personale donate de celebrităţi, obiecte de artă valoroase şi articole de colecţie.

Ediţiile anterioare şi-au atins scopul, astfel încât organizatorii sunt convinşi că, indiferent că este criză sau nu, şi ediţia din acest an va fi un succes. Astfel, în 2006, au reuşit să colecteze, într-o singură seară, 60.000 euro, cu ajutorul cărora 300 de bătrâni cu pensii foarte mici au primit lunar, timp de 3 ani, pachete cu alimente de bază: făină, zahăr, ulei, orez, mălai, margarină, brânză, carne de pui şi dulciuri. În anul 2007 s-au strâns peste 100.000 euro cu care s-a finanţat un program de burse pentru 50 de elevi premianţi care provin din familii nevoiaşe.

Gala din anul 2008 a fost evenimentul cu cele mai multe fonduri strânse din istoria clubului, 140.000 euro destinaţi proiectului „Habitat social 2008”, proiectul constând în construirea unui ansamblu de locuinţe sociale.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *