Categorii
Stiri

Un tramvai numit DORINȚĂ

Prototipul tramvaiului Imperio Eco a fost prezentat la Bucureşti

Prototipul tramvaiului Imperio Eco, produs de Astra Vagoane Călători Arad în colaborare cu Regia Autonomă de Transport Bucureşti (RATB) şi compania Siemens, a fost prezentat la 31 iulie, la Bucureşti.

Prezentarea tramvaiului a avut loc în incinta spaţiilor de producţie pe care Astra şi RATB le-au amenajat în cadrul Uzinei de Reparaţii Atelierele Centrale (URAC Bucureşti) a RATB.

Potrivit producătorilor, tramvaiul Imperio Eco asigură standardele de confort necesare călătorilor, fiind dotat cu instalaţie de climatizare, podea joasă, care facilitează accesul persoanelor cu mobilitate redusă, scaune tapiţate şi echipamente care asigură costuri reduse de exploatare şi mentenanţă. De asemenea, tramvaiul este dotat cu un sistem de recuperare a energiei, care asigură funcţionarea aerului condiţionat fără costuri suplimentare.

„În marile centre urbane, care se confruntă cu o capacitate depăşită a şoselelor şi cu creşterea peste măsură a numărului de autovehicule, tramvaiul este principalul mijloc de transport cu rol în descongestionarea traficului în orele de vârf. În acest caz, nu înţelegem decizia unor oraşe româneşti care dispun de linii de tramvai dar intenţionează să renunţe la acest mijloc de transport ecologic”, a declarat, Valer Blidar, preşedintele Astra Vagoane Călători, cu ocazia prezentării prototipului tramvaiului.

Tramvaiul Imperio Eco produs la Bucureşti costă circa 2 milioane de euro şi poate fi realizat în funcţie de cerinţele autorităţilor.

Imperio Eco poate avea două până la şase module. Capacitatea de transport a mijlocului de transport în comun este de 228 călători şi poate ajunge la 360 de persoane, pentru un metrou uşor cu trei sau patru module. Uşile de acces pot fi dispuse pe ambele părţi, iar tramvaiul poate fi uni sau bidirecţional, în funcţie de cerinţe.

„Suntem în discuţii cu regiile autonome de transport public din ţară, cu Primăria Capitalei, în vederea iniţierii unor posibile comenzi pentru acest tramvai. Suntem de asemenea în discuţii pentru livrarea acestuia către pieţe externe din ţări precum Turcia, Bosnia – Herţegovina, Bulgaria, cât de curând cu Republica Moldova, noi suntem optimişti”, a declarat Corneliu Negret, director marketing în cadrul Astra Vagoane Călători Arad. Unitatea de producţie de la Bucureşti poate produce până la trei tramvaie pe lună, potrivit lui Cornel Negret.

Reamintim că în februarie 2011 RATB, Astra Vagoane Călători şi Siemens au decis încheierea unui parteneriat pentru fabricarea de tramvaie cu podea joasă, complet coborâtă.

In cadrul acestui parteneriat, RATB participă cu spaţiile de producţie, utilităţile şi forţa de muncă, în timp ce Astra Vagoane Călători, deţinătoarea licenţei Siemens şi a documentaţiei necesare, contribuie cu investiţii în amenajarea spaţiilor şi retehnologizarea liniei de producţie tramvaie din cadrul URAC. Compania Siemens va furniza echipamentele de tracţiune şi comandă.

De asemenea dorim să reamintim un alt proiect al companiilor Astra Vagoane Călători şi Siemens. Este vorba despre tramvaiul Imperio, pe care am putea să îl vedem circulând în Arad, începând cu luna septembrie a acestui an. Prototipul acestui tramvai a fost prezentat arădenilor în august 2011. Preţul unui tramvai Imperio este de aproximativ 1,7 milioane euro, are o capacitate de a transporta 200 de călători şi este dotat cu camere de supraveghere video şi echipamente electronice de control al biletelor.

Imperio Eco este varianta pentru Bucureşti a tramvaiului Imperio produs la Arad, diferenţa dintre cele două fiind de ecartament, calea de rulare la Bucureşti este de 1435 mm, în timp ce la Arad este de 1000 mm, ecartament îngust.

Sursa: railwayinsider.eu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *