Categorii
Stiri

UN MOTOCICLIST DE 17 ANI A MURIT LA CALIFICARI

Accident dramatic la Campionatul Mondial de Superbike pe circuitul de la Philip Island.
Australianul Oscar McIntyre, de numai 17 ani, concurent in campionatul Superstock 600 cc, si-a pierdut viata in urma unui acrosaj cu alti doi competitori, Michael Lockhart si Luke Burgess.

Ce spun sportivii romani despre aceasta tragedie?

„Faptul ca tanarul australian avea doar 17 ani este un lucru regretabil. Cu cat ai mai putina experienta, cu atat riscurile sunt mai mari. Nu stiu foarte multe despre conditiile in care a avut loc accidentul, nu am vazut nicaieri imagini din cursa si nicio descriere foarte precisa, deci nu pot sa-mi dau cu parerea. Din pacate, eu am o vorba: nu poti sta in ploaie si sa nu te uzi. Debutul meu pe circuite ca si motociclist a avut loc cand aveam doar 11 ani. De atunci concurez fara pauza in campionate nationale, iar mai nou am participat si la cateva echipe din mondiale. Parintii mei au semnat pentru mine cat am fost minor. Am avut accidente destule si inainte de 18 ani, si dupa 18 ani. Nu o consider inconstienta din partea parintilor. E o gandire stupida. La mersul pe strada cu motocicleta sunt mult mai multe sanse sa mori. De aceea, eu niciodata nu merg pe strada cu motocicleta. Eventual cu un scuter, vara”, a declarat Catalin Cazacu, campion national la motociclism viteza. „Copilul meu la 3 ani va fi pe motocicleta. I-am pregatit deja 2 modele potrivite varstei lui”, a mai declarat timisoreanul.

Nu de aceeasi parere este si pilotul de raliu Daniel Onoriu, campionul national cu un palmares bogat si in motociclism: „E un campionat destul de tare chiar daca motocicletele din concursul unde a murit tanarul McIntyre sunt doar stoc, adica nepreparate. Ele pot ajunge si la viteze de 250 km /h. Pentru un tanar de 16-17 ani poate fi destul de periculos, mai ales daca nu este foarte bine antrenat si nu cunoaste motocicleta la limitele ei. Anul trecut m-am reintors si in cursele pe motocicleta si am reusit un rezultat foarte bun in Grecia, avand in vedere ca era o revenire dupa 6 ani, fara antrenamente. Dar accidentul lui Simoncelli de toamna trecuta si acest debut 2012 cu o noua tragedie m-au facut sa ma razgandesc sa continui. In masina te simti mai protejat: ai rollbar, ai centuri de siguranta in sase puncte. Si in campionatele noastre au fost accidente mortale brutale. Limita de varsta pentru un pilot este de 16 ani, dar in raliuri este musai sa ai copilot major si cu permis valabil, pentru ca sunt si portiuni de drum unde trebuie condus in circulatie deschisa, pe drumurile de legatura intre probe”, a declarat Daniel Onoriu, campion national la viteza in coasta.

Cosmin Costescu, managerul Taifun Racing Team, are o parere proprie despre accidentul de pe Philip Island: „S-a insistat mult pe faptul ca accidentul a avut loc in Campionatul Mondial de Superbike, desi pilotul australian participa de fapt in Campionatul Superstock 600, o competitie care se desfasoara in paralel cu mondialul, pentru diminuarea costurilor de organizare. E drept ca acest lucru nu anuleaza dramatismul tanarului mort pe circuit. E posibil ca lipsa de experienta a tuturor celor trei motociclisti implicati sa fi dus la rezultatul tragic. Oricum, sa acuzi parintii ca au fost de acord ca fiul lor sa concureze este lipsit de sens. Riscul de accident mortal in competitiile de motociclete pe circuit este mai mic decat in alte sporturi. Oricum, minorii sunt in general antrenati cu mult mai multa atentie si isi dezvolta capabilitati care ii vor ajuta mai tarziu sa faca performanta. De aceea majoritatea care ajung in varf au povesti din copilarie despre sportul pe care il practica. Catalin Cazacu spre exemplu practica motociclismul pe circuit inca de la 11 ani. Acum a ajuns sa mearga in campionate mondiale si sa faca si rezultate. In 2012, Cazacu, pilotul Taifun Racing Team, va merge cel putin intr-un campionat mondial, in functie de bugete: anduranta si viteza.”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *