Categorii
Nr. 7 / Ianuarie - Februarie 2009

România mărcilor de lux

Anul 2008 a fost pentru mulţi dintre comercianţii de produse de lux din România cel mai bun de la intrarea lor pe piaţa autohtonă.

Anul 2008 a fost pentru mulţi dintre comercianţii de produse de lux din România cel mai bun de la intrarea lor pe piaţa autohtonă.

Şi asta în condiţiile în care, lunile noiembrie şi decembrie, în care de obicei se înregistrau cele mai mari vânzări, nu au fost pe măsura aşteptărilor. Industria de lux a încetinit spre finalul lui 2008, iar pentru 2009 companiile se aşteaptă ca afacerile să stagneze.

Anul trecut a fost marcat în România de lansări importante şi de vânzări record, astfel încât perspectiva stagnării afacerilor nu este chiar atâta de neplăcută. Piaţa de modă a atras cele mai multe branduri noi. Cursa deschiderilor a început-o Mengotti (care vinde accesorii de lux din colecţiile Prada, Valentino, Dolce Gabbana, Versace sau Giorgio Armani), au urmat Raionul 4, Mandarina Duck şi Guy Laroche, M Missoni (care are deja, în medie, vâzări de 4.000 euro zilnic), Mariella Burani şi Marella, Louis Vuitton şi Valentino. The Mews a adus produse precum jeansii 18th Amendment sau o linie de Denim cu semnături celebre, cum ar fi dVb Victoria Beckham Jeans ori William Rast, brandul lui Justin Timberlake. România este prima ţară din Europa de Est în care Moët Hennessy Louis Vuitton a deschis un magazin. Mai sunt şi alte nume mari care au ales plaiurile dâmboviţene: Bally, Canali, Marela, din portofoliul Max Mara. Totuş i, cea de-a doua piesă de rezistenţă a acestui an după Louis Vuitton, a fost Gucci, prin două magazine: un multibrand cu pantofi, genţi, curele Boucheron, Yves Saint Laurent şi Gucci precum şi un monobrand, destinat exclusiv vânzării de haine marca Gucci. Până în 2012, vom mai avea parte de încă cinci magazine Selections.

Una dintre cele mai noi apariţii pe piaţa de fashion a fost colecţia Lifestyle lansată de un producător auto, respectiv Mercedes- Benz. Posesorii de astfel de autoturisme au fost invitaţi să se „asorteze” cu automobilul. Pentru femei a fost creat un set întreg de accesorii, portofele, curele, brelocuri, genţi, trenciuri, eşarfe din caşmir, şepci din satin şi ceasuri cu cristale Swarovski. Barbaţii au la dispoziţie cravate din mătase, mănuşi, veste, pulovere sau seturi de pix cu stilou.

ROMÂNII SUNT CEI MAI MARI CUMPĂRĂTORI DE CEASURI DE LUX DIN EUROPA

Piaţa ceasurilor de lux este reprezentată de Micri Gold, Helvetansa, Cellini şi Rolex, precum şi de jucători ca Galt (cu un portofoliu format din branduri precum Girard-Perregaux, Ulysse Nardin, TAG Heuer şi Zenith) şi B&B care vând mărci de ceasuri de la Dior până la Louis Erard sau Seiko. Între 2003 şi 2006 România a fost pe locul al doilea în toată Europa ca rată de creştere a pieţei, iar în 2007 piaţa românească a crescut cu 60% faţă de anul anterior. Anul trecut s-au vândut câteva zeci de ceasuri de lux, spre deosebire de alte ţări unde se pot număra pe degete obiectele vândute. De exemplu, românii au cumpărat un Royal Oak din carbon forjat de la Audemars Piguet sau un model Aston Martin de la Jaeger-LeCoultre, modele rare, al căror preţ trece de 100.000 de euro.

Tot din categoria accesoriilor fac parte şi telefoanele Vertu lansate oficial în România anul trecut, şi comercializate în magazinele Cellini, fiind privite mai degrabă ca bijuterii decât ca nişte gadgeturi. Până acum erau importate de companii precum MediaMaxCenter sau Gersim. Potrivit oficialilor companiei Media- MaxCenter, doar în 2007, au fost peste 500 de români care şi-au luat un astfel de telefon. Dacă vorbim de gadgeturi nu putem trece cu vederea cel mai scump computer personal din lume, lansat anul trecut, şi care costă aproximativ un milion de dolari. PC-ul este făcut din aur galben şi alb de 18 karate şi are încrustate diamante şi safire.

Tot la românii pasionaţi de gadgeturi scumpe s-au gândit şi producătorii de electrocasnice. În România, unde întreaga piaţă de electrocasnice valorează 600 de milioane de euro, electrocasnicele de lux au reprezentat anul trecut 45 de milioane de euro din această sumă. Pentru Whirlpool, nişa produselor de acest tip a avut o creştere de 60-80% comparativ cu anul anterior, iar pentru Franke, 2008 a însemnat o creştere de 10%. AEG-Electrolux a lansat Silent Kitchen şi Silent Laundry, sisteme care promit că lucrează într-o linişte deplină, Franke a imaginat sistemul Ramato, cu aspect rustic, iar Whirlpool şi-a completat gama premium cu o combină frigorifică Whirlpool Aqua, frigiderul Side by Side care prepară şi espresso sau o gamă pentru bar şi pentru spaţiile de relaxare.

NOUA PASIUNE A ROMÂNILOR: IAHTINGUL

Totuşi, cei mai mulţi români rămân fascinaţi de maşinile de lux. De exemplu, în România cel mai bine vândut model BMW este vehiculul de teren X5 în versiunea full-option. În plus, pe străzile noastre circulă aproximativ 60 de maşini Ferrari înmatriculate în ţară. Astfel încât, anul trecut a însemnat şi deschiderea primului showroom Ferrari din România, de fapt şi din Europa de Sud-Est. Investitorii se aşteaptă ca până în 2012 să vândă prin acest centru 40-50 de maşini. Şi Porsche România a început să importe gama de lux Bentley, iar pentru anul acesta au promis că vor aduce şi Lamborghini.

Pentru piaţa iachturilor, 2008 a fost cel mai bun an în România, fapt demonstrat şi de târgurile de profil. Au fost importate, de către o singură companie, 11 iachturi cu vele, faţă de alţi ani în care se vindeau la noi 1-2 ambarcaţiuni de acest tip, sau chiar nici unul.

Pentru anul 2009, importatorii se aşteaptă, chiar şi în condiţiile crizei economice, ca vânzările să rămână la fel de mari.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *