Categorii
Stiri

eMag s-a vândut. Dar cine l-a cumpărat!?

Grupul Naspers a cumpărat la finalul lunii iulie 70% din acţiunile eMag, cel mai mare retailer online din România, cu afaceri de aproape 150 mil. euro anul trecut.

Gigantul a cumpărat toate acţiunile lui Sebastian Ghiţă (circa 40,3%) şi câte o jumătate din titlurile lui Iulian Stanciu (peste 20%) şi Radu Apostolescu (peste 8%).

Naspers, înfiinţat în Africa de Sud în anul 1915 ca publisher de ziare şi reviste, s-a dezvoltat de-a lungul timpului la nivel mondial printr-o strategie agresivă de achiziţii, în prezent fiind unul dintre principalele grupuri media din Africa.

Naspers este un jucător important în Africa, Europa Centrală şi de Est, Rusia, America de Sud şi Asia, având afaceri în domeniul internetului, comerţului online şi în media.

În 2001 grupul a achiziţionat un pachet de acţiuni de 46,5% din Tencent Holdings Limited, operatorul QQ, cel mai popular serviciu de instant messaging din China, iar în prezent deţine 34% din acţiunile Tencent.

În mai 2006 Naspers a cumpărat 30% din acţiunile Abril S.A, cea mai importantă companie de media din Brazilia, pentru 422 milioane dolari, în urma tranzacţiei grupul din Africa de Sud deţinând o participaţie semnificativă pe piaţa braziliană de media aflată în expansiune.

Investiţiile în America Latină au continuat în 2009, când a fost cumpărat site-ul de comerţ electronic Busca Pe, potrivit informaţiilor de pe site-ul companiei.

În 2007 Naspers s-a delistat de pe NADSAQ şi s-a listat pe bursa de la Londra.

Tot în acel an grupul sud-african a achiziţionat integral capitalul social emis de compania americană Cloakware, care oferă soluţii de securitate software.

În 2008 a achiziţionat în totalitate Tradus, unul dintre cei mai mari furnizori de platforme de e-commerce din Europa Centrală şi de Est, Tradus fiind ulterior reorganizat în grupurile Allegro şi Ricardo.

Allegro Group, parte din gigantul media Naspers, este unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa de e-commerce din Europa, fiind prezent şi pe piaţa locală prin Allegro Group România, care deţine în portofoliu platformele de e-commerce şi anunţuri autovit.ro, mercador.ro, compari.ro şi trendzone.ro.

În China şi Rusia grupul Naspers deţine unele dintre cele mai accesate platforme online: Tencent (cu peste 800 de milioane de utilizatori înregistraţi) şi Mail.ru (care atrage peste 70% din traficul de internet din Rusia).

Participaţiile deţinute de compania din Africa de Sud sunt de 34% în Tencent şi respectiv 29% în Mail.ru, potrivit informaţiilor de pe site-ul Naspers.

Compania a obţinut în anul financiar încheiat pe 31 martie venituri de 5,3 miliarde dolari, în creştere cu 15% faţă de 2010, când, conform informaţiilor de pe site-ul companiei, veniturile au fost de 4,6 miliarde dolari.

Valoarea de piaţă a companiei este de 21,6 miliarde dolari, potrivit datelor de la bursa de valori din Johannesburg.

Astfel, dintre acţiunile grupului Naspers, 50% sunt cele deţinute în companiile din Africa de Sud, în companiile americane firma având o participaţie cumulată de 31%, iar în Marea Britanie şi Europa de 14%.

În funcţie de criteriul geografic, 49% din veniturile Naspers sunt obţinute în Africa de Sud, iar 11% în restul Africii.

Afacerile din Asia generează 21% din veniturile grupului, în timp ce businessurile din America Latină şi din Europa contribuie cu aproximativ 10% fiecare.

Sursa: timetv.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *