Categorii
Interviuri Nr. 6 / Noiembrie - Decembrie 2008

Convertirea la SAAB – Interviu cu Viorel Vasii

DIRECTORUL EXECUTIV AL AUGUSTA MOTORS, DEALER OFICIAL AL MAŞINILOR SAAB ÎN ROMÂNIA, ESTE DE PROFESIE INGINER ELECTRONIST, ÎNSĂ MAREA SA PASIUNE PARE SĂ FIE ŞOFATUL. VIOREL VASII A URCAT KILOMETRAJUL MAŞINILOR SALE, ÎN DOUĂ DECENII, LA 500.000 DE KM

DIRECTORUL EXECUTIV AL AUGUSTA MOTORS, DEALER OFICIAL AL MAŞINILOR SAAB ÎN ROMÂNIA, ESTE DE PROFESIE INGINER ELECTRONIST, ÎNSĂ MAREA SA PASIUNE PARE SĂ FIE ŞOFATUL. VIOREL VASII A URCAT KILOMETRAJUL MAŞINILOR SALE, ÎN DOUĂ DECENII, LA 500.000 DE KM.

CARE SUNT NOUTĂŢILE SAAB PENTRU SFÂRŞITUL ACESTUI AN, ŞI LA CE TREBUIE SĂ NE AŞTEPTĂM îN 2009, DOMNULE DIRECTOR?

Pentru sfârşitul de an, avem ediţia Griffin a SAAB-ului 9-5. O producţie aniversară care include dotări cu totul speciale la un preţ foarte atractiv. Ca şi noutăţi Augusta Motor pentru 2008, am avut în premieră în România un concept expus la marile saloane auto, lansat la Geneva 2006 şi anume SAAB Aero X. Anul 2009 va fi unul fără precedent, cu două noi modele lansate: SAAB 9-5, model complet nou, de clasă superioară, iar spre sfârşitul anului, SAAB 9-4 X, un concept foarte scandinav. Pentru 9-5 vom prelua primele comenzi începând cu luna iunie şi vom livra primele maşini chiar în 2009.

SPUNEŢI-NE CÂTEVA CUVINTE DESPRE ACTUALA VEDETĂ, 9-3 TTID, CARE PARE SĂ FIE PIESA DE REZISTENŢĂ ÎN ACEST MOMENT!

Este o maşină foarte performantă. Pe caroseria 9-3, în toate versiunile de echipare şi linear, şi vector şi aero – versiunea de top -, este disponibil acest motor. E un motor de 180 CP, dotat cu două turbine. O maşină care se mişcă foarte bine pe şosea.

Preţul său începe de la circa 26.000 de euro, nefiind unul exagerat pentru categoria premium. Este o maşină eficientă, cu un consum de circa 5,8 litri. O maşină cu un comportament sportiv, făcută pentru cei care vor performanţă şi economie, şi cu o imagine tipică SAAB

EL SE VINDE CEL MAI BINE LA ACEASTĂ ORĂ ÎN ROMÂNIA?

Cu siguranţă, 9-3, cu motor low pression turbo, este modelul cel mai vândut în acest moment. În general, 9-3 Sport Sedan este, de departe, cel mai bine vândut. Românii preferă, în continuare, o limuzină în trei volume. 9-3 Sedan acoperă cam 60% din totalul cifrei de vânzări.

CÂTE UNITĂŢI AŢI VÂNDUT, ÎN GENERAL, ÎN ACEST AN ÎN ROMÂNIA?

La nivelul întregii ţări, pe primele nouă luni, 130 de unităţi. O creştere de 80% faţă de anul trecut, datorată dezvoltării reţelei. În ceea ce priveşte Augusta Motors, şi noi ne situăm la circa 92 de unităţi – cea mai mare parte din SAAB-urile vândute în România – ceea ce înseamnă o creştere cu 7,1% faţă de anul trecut.

CE PREVIZIONAŢI PENTRU 2009?

În ciuda crizei, noi ne aşteptăm la o uşoară creştere. Argumentele în sprijinul acestei afirmaţii sunt legate de ofensiva de modele noi SAAB.

CUM RESIMŢIŢI EFECTELE CRIZEI FINANCIARE?

Ceea ce am resimţit până acum este mai mult o reticenţă a clienţilor în faţa neprevăzutului, a unei situaţii de incertitudine. Oamenii, în general, sunt în mai mare măsură atenţi înainte de a cheltui. Lumea este preocupată de reducerea costurilor.

CUM VEDEŢI VIITORUL ÎN MATERIE DE AUTOMOBILE?

În mod cert se vor produce maşini mai eficiente. Mai ecologice. Se observă deja stoparea tendinţei de creştere a dimensiunilor tuturor modelelor, a cilindreei motoarelor, a creşterii fără justificare practică a puterilor şi, implicit, a consumurilor. Cred că maşinile viitorului vor fi dotate cu motoare mai mici, mai eficiente, cu o cilindree redusă. Se vor dezvolta, în continuare, modele cu combustibili alternativi. Amintesc că motoarele pe benzină au pentru toată gama SAAB inclusiv versiuni BioPower, pe bioetanol.

CE MAŞINĂ PREFERAŢI, DOMNULE DIRECTOR?

Fără nicio urmă de dubiu, SAAB 9-3 Convertibile.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *